Je bedrijf een persoonlijke uitstraling geven

17 / 11 / 2017

Vaak kiezen bedrijven er voor om een website te ontwikkelen met een zakelijke uitstraling. Ze gaan voor safe en zijn bang om iets anders te doen. De website staat vol met tekst en nietszeggende stockfoto’s . Tegenwoordig willen bezoekers zien welke mensen er achter een bedrijf zitten; met wie doen ze zaken? Een persoonlijke uitstraling is dus echt belangrijk.

Hoe doe je dit dan?

Laten we beginnen met de website. Vaak staat de website vol met lange stukken tekst. Lezen bezoekers dit tegenwoordig nog? Kunnen jullie dit niet op een andere manier overbrengen? Denk hierbij aan bijvoorbeeld video vorm. Op deze manier kunnen jullie wel je verhaal delen, maar door dit te laten vertellen door iemand krijgt de video gelijk een persoonlijke sfeer. Ook krijgt een bezoeker door middel van video meer informatie binnen dan door middel van tekst.

Vaak hebben website een ‘over ons’ pagina. Alleen, tekst zegt eigenlijk niet genoeg, bezoekers willen zien wie jullie nou werkelijk zijn! Plaats hier bijvoorbeeld een groepsfoto. Duidelijker kan de over ons pagina niet zijn, vind je niet?

Op social media kanalen is het ook van belang om persoonlijk naar buiten te treden. Je kunt uiteraard op Facebook wel een post zetten met de mededeling dat de organisatie tijdelijk dicht is in verband met de vakantie. Maar hoe leuk is het als jullie hier een foto plaatsen van meerdere medewerkers die een koffer vast hebben? Door foto’s met een knipoog te maken zullen mensen deze mededeling niet als vervelend beschouwen maar zullen ze het een like geven!

Onbewust meer conversie door afbeeldingen

Een andere manier om slim afbeeldingen in te zetten is om personen een kijkrichting te geven. Wanneer iemand naar de tekst kijk, ga jij automatisch ook naar de tekst kijken. Dit kan je uiteraard slim inzetten voor je bedrijf. Wanneer de persoon naar een aanbod, of naar een contact button kijkt, wekt dit de aandacht. De kans dat mensen dan ook op de button klikken of het aanbod doornemen is groter.